יום רביעי, 30 באוקטובר 2019

מדוע נסיעה באוטובוס יותר בטיחותית

נסיעה באוטובוס אמנם מכילה כמה חסרונות ולעתים היא לא תהיה כל כך נוחה, אך יש לה גם יתרונות רבים. היא חסכונית יותר, היא מזהמת פחות והיא כמובן גם בטוחה יותר. כיצד נסיעה באוטובוס בטוחה יותר מנסיעה ברכב פרטי? המאמר הזה יסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על הנושא.
נסיעה בכלי רכב גדול ומסיבי
כאשר אתם עוברים תאונה כלשהו ככל שהרכב שלכם היה קטן יותר ביחס לרכב שפגע בכם או שאתם פגעתם בו, התאונה תהיה הרבה יותר קשה. לכן תאונות אופניים או תאונות אופנוע וקטנוע נחשבות התאונות הקשות ביותר בעיקר עבור הנהגים על הרכבים הדו גלגליים אפילו אם הם אלו שפגעו ברכב. אפילו אם רכב פרטי התנגש באוטובוס בצדו, הפגיעה לרכב כנראה תהיה קשה יותר. רכב כמו אוטובוס תמיד יהיה מוגן יותר, אמנם גם הוא יכול לסבול מפגיעות קשות מאוד אך בכל זאת באופן סטטיסטי עדיף להיות באוטובוס בעת תאונה ולא ברכב פרטי.
נסיעה בטיחותים באוטובוס

הזעזועים יהיו הרבה יותר קלים
הזעזועים יכולה להיות הרבה פחות קשים כאשר מדובר באוטובוס. אמנם האוטובוס עצמו יכול לספק לכם מחלה נסיעה לא מהנה כל כך אך זה יקרה רק אם מדובר על כביש פתלתל מאוד עם נהג לא מתחשב. גם ברכב פרטי תרגישו את הטלטלות בנסיעות וזה לא יהיה כל כך נעים בבטן.  לעומת זאת כאשר מדבור על כבישי עפר או כבישים אחרים שאינם סלולים הרי ברור שעדיף להיות באוטובוס. אם תהיו באוטובוס בעת שהוא עובר כביש עפר לא תרגישו את הדרך ואת הבורות שיש בה כמו עם רכב פרטי. הנסיעה תהיה גם הרבה יותר בטוחה כי סיכוי נמוך יותר שיקרה משהו לכלי רכב כה גדול וחזק.
נסיעה עם נהג מנוסה על הכביש
באופן כללי נהגי אוטובוס נחשבים לנהגים מנוסים מאוד. אמנם יש נהגים רבים שיש להם רק כמה שנות ניסיון כנהגי אוטובוס אך בכל זאת כתנאי קבלה להיות נהג אוטובוס צריך להיות בעלי ניסיון על הכביש. חשוב לזכור כי נהגים מנוסים במיוחד יכולים להיות הרבה יותר בטוחים כי הם כבר יודעים כיצד להגיב בכל מיני סיטואציות מסובכות בכביש, הם יודעים כיצד צריך לנהוג כאשר תנאי ה דרך לקויים והם גם מכירים את הכבישים בעל פה. נסיעה עם נהג מנוסה הרבה יותר בטוחה אך כמובן שבפרמטר זה אתם חייבים לבדוק את הנהג באופן פרטני ולא לסמוך על הניסיון והמקצועיות שלו רק כי הוא נהג אוטובוס.
אוטובוס נוסע לאט יותר
גם את הפרמטר הזה אי אפשר לקחת כתמיד נכון אך בכל זאת יש בכך היגיון: אוטובוס נוסע לאט יותר. כאשר מדובר ברכב פרטי הרבה יותר קל ללחוץ על הבלם, לא רק שאין אחריות על נוסעים רבים, גם מדובר ברכב שיכול לבלום מהר יותר אז הביטחון העצמי עולה. הביטחון העצמי חשוב על הכביש אך כאשר הוא מוגזם מדובר בבעיה קשה. לנהג אוטובוס סבירות הרבה יותר נמוכה שמצב כזה יקרה כי הרכב בעצמו לא מסוגל להאיץ באותה מידה והנהג מודע למגבלות הטכניות הללו. לכן הנסיעה עצמה יותר אטית ובטוחה.
יש עוד פרמטרים שמשפיעים
חשוב לזכור שיש עוד פרמטר רבים שמשפיעים על בטיחות הנסיעה עוד יותר מאשר כלי הרכב. הניסיון של הנהג אמנם חשוב אך חשוב גם שהוא יהיה מקצוען ויבין שאסור לו למהר כדי לפצות על איחורים ועיכובים על חשבון הבטיחות בנסיעה, גם תנאי הדרך יכולים להיות פרמטר חשוב גדול וכן הלאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה